Burger King sponsorerer ‘Vi elsker 90’erne’ og får deres eget brand aktiveret
I samarbejde med Partnership har vi stået for, at formidle sponsorater for ‘Vi elsker 90’erne’ og i den forbindelse varetaget aktiveringsdelen.
Projekt detaljer
Periode/events: Vi elsker 90’erne 2017, 2018 og 2019
Service: Konceptudvikling, eventafvikling, koordinering, administration, evaluering, forbinde sponsorat med brandaktivering.
01. Opgaven
Når man er partner på en musikfestival – som i dette tilfælde Vi Elsker 90’erne – er det afgørende at være relevant i forhold til publikum og også i en vis grad i forhold til Vi Elsker 90’erne. Burger King ville ud over at styrke deres brand, også gerne sikre en indtægt via salg af deres kerneprodukter.
02. Løsningen
En målrettet publikumsoplevelse, som indeholdt salg af udvalgte produkter fra Burger Kings velkendte burgermenuer fra en større salgsbod på festpladsen. Endvidere blev publikums kæreste eje, mobiltelefonen, omdrejningspunkt via mobilopladning, køb af powerbanks m.v. i et loungeområde.
03. Resultatet
Et værdimatch som både har haft et stort brandingmæssigt grundlag, kombineret med en bundlinjeorienteret aktivitet, som har skabt værdi for både Burger King og Vi Elsker 90’erne.