3F aktiverer deres brand med fodboldstævner
Partnership Activation har stået for at aktivere 3F’s brand med en serie af fodboldstævner for både 3F’s nuværende og potentielle medlemmer, men også med en åbenhed for alle øvrige med interesse i at spille sammen med kollegaer, venner og bekendte. Stævnerækken gik under betegnelsen ”Danmarks Stærkeste Fodboldstævne” udtænkt af Partnership Activation som søskendeslogan til 3F’s slogan ”Danmarks Stærkeste Fagforening”.
Projekt detaljer
Periode/events: 3F Bold 2017 og 2018
Service: Konceptudvikling, eventafvikling, koordinering, administration, evaluering, forbinde 3F’s brede sponsorportefølje indenfor dansk fodbold med en medlemsinvolverende brandaktivering.
01. Opgaven
En majoritet af 3F’s medlemmer er interesseret i fodbold og derfor har 3F også en bred vifte af partnerskaber i danske fodboldklubber og siden 2019 også som ligasponsor for den danske superliga (3F Ligaen). Disse partnerskaber ønsker 3F at aktivere ved at aktivere medlemmer og andre fodboldinteresserede i at spille fodbold. Bringe mennesker på tværs af køn, alder, højde og drøjde sammen om det positive fællesskab og de sjove oplevelser ved deltagelse i et fodboldstævne.
02. Løsningen
Partnership Activation udvikler ud fra 3F’s behov om aktivering gennem fodboldspil en landsdækkende serie af fodboldstævner som samtidig binder de klubber som 3F har sponsorater i sammen med de lokale stævner, eksempelvis Brøndby i stævnet i Storkøbenhavn og AGF til stævnet i Aarhus.
Struktur, spilleform, spilletid mv. for stævnerne er designet ud fra en indgående fodboldfaglighed i Partnership Activation, men rummer også en festlig ramme uden om selve kampene med en FunZone med en lang række fodboldaktiviteter også for børn (fodbolddart, driblebane, pannabaner mv.).
Til at sikre en succesfulde afvikling er frivillige fra en lokal værtsklub tilknyttet som hjælper med opstilling af telte, bemande boder og fodboldaktivteter, konkurrencer mv.
03. Resultatet
Serien af fodboldstævner bygger en solid bro mellem 3F’s partnerskaber og kernen af fodbold, den aktive del af spillet, så eksponeringen i Tv og på stadions ikke står alene. Samtidig kan 3F også fortælle en positiv historie internt i egen organisation til egne medlemmer, men også eksternt, så det tunge image en fagforening ofte må lægge ryg til at have får et løft.